Ammunta

Reserviläisliiton laajin toimintamuoto on ammunta, sama pätee myös Forssan Reserviläisiin. Yhdistyksemme jäsenenä sinulla on hyvät mahdollisuudet ammunnan harrastamiseen tai vaikkapa kilpailemiseen useassa Reserviläisurheiluliiton lajissa aina perinneaseammunnoista sovellettuun reserviläisammuntaan (SRA) asti.

FoResillä on aseita joiden kanssa ammunnan harrastamisen voi aloittaa, vaikka omaa asetta ei olisikaan.

FoRes on myös virallinen IDPA -seura (International Defensive Pistol Association). IDPA on Yhdysvalloissa vuonna 1996 kehitetty toiminnallinen ja käytännönläheinen urheiluammunnan laji, jota harrastaa yli 20 000 ampujaa ympäri maailmaa, yli 50 maassa. IDPA tarjoaa ampujille viranomaistyyppisiä puolustuksellisia aseenkäyttötilanteita. Siksi laji sopii erityisen hyvin ammattisotilaille ja reserviläisille.

Erinomainen Suomenkielinen tietoisku IDPA:sta löytyy mm. Turun Varuskunnan urheilijoiden IDPA -sivuilta http://turvuidpa.simplesite.com/.

Lisää tietoa reserviläisille suunnatuista ampumalajeista urheilutoiminnasta löytyy Reserviläisurheiluliiton www-sivuilta.

Yhdistyksellä on ampumavuoro kolme kertaa viikossa Puolustusvoimien ampumaradalla. Kaksi päivää pistoolille ja yksi kiväärille. Harjoituskausi alkaa perinteisesti huhtikuussa ja jatkuu niin pitkään kuin luonnonvaloa riittää, yleensä lokakuun puoleen väliin asti. Innokkaimmat jäsenemme käyvät harjoittelemassa myös kaupallisilla radoilla ympäri vuoden.

Reserviläisten ampumaturvan voit tilata täältä